9 Kasım 2014 Pazar

Yurt Dışında Eğitime Yoğun İlgi

Bu yıl 26. sı düzenlenen IEFT Yurt Dışı Eğitim Fuarı İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde yurt dışında eğitim görmek isteyen öğrencilerle buluştu. 9 Kasım gününe kadar devam edecek olan fuar ilk günden yoğun ilgi gördü. Toplam 35 ülke ve 200’e yakın okulun bulunduğu fuarda her okulun temsilcisi kendi standında öğrenci ve ailelerine eğitim fiyatları ve imkanları hakkında bilgi verdi. Lisans, yüksek lisans, doktora, öğrenci değişim programları, dil okulları, yaz okulları, sertifika programları, lise eğitimi ve burslu yurtdışı eğitimi gibi çeşitli öğrenim seçenekleri sunan kurumlar başarılı öğrencilere kısmi veya tam burslar verecek. Aynı zaman fuarda özel bir bölümde isteyen katılımcılar dil yeterlilik sınavlarına girmeden önce seviye ölçmek için ücretsiz olarak IELTS, TOEFL ve IBT seviye tespit sınavları ile Genel İngilizce dil yeterlilik sınavlarına girdi. Eğitim kurumlarının yanı sıra ülke eğitim ataşelikleri ve yurtdışı eğitim danışmanlık şirketlerinin de katıldığı fuarda Kongre Merkezinin seminer salonlarında üniversite yetkilileri, ülke eğitim ataşelikleri ve danışman kurumlar bilgilendirme seminerleri verildi. Fuarlara katılan kurumlar arasında, University of British Columbia, New York University (NYU), Hong Kong University of Science and Technology, Leiden University, University of Sussex, University of York, Lund University, KTH Royal Institute of Technology, University of Southampton, Eindhoven University of Technology, Arizona State University, University of Vienna gibi dünyaca ünlü üniversiteler de yer aldı.

İngiltere 1. Sırada Tercih Ediliyor
Her yıl ülkemizden yaklaşık 100,000 civarında öğrenci yurtdışında lisans, yüksek lisans, doktora, dil, work and travel, staj, lise eğitimi, yaz okulu gibi programlara katılmaktadır.
Türk öğrenciler için en çok tercih edilen ülkeler İngilizce eğitim veren Amerika, İngiltere, Kanada, Avustralya gibi ülkeler yanı sıra Almanya, Fransa, İtalya, Rusya,  Malta gibi ülkelerdir.  Türk öğrenciler son yıllarda İspanya, Macaristan, Polonya, İsveç, Ukrayna, Çin, Malezya gibi ülkelere de ilgi göstermektedir.
Yurtdışında eğitim yapan Türkiye’deki öğrenci sayısı yılda 100 bine ulaşıyor. Türkiye’deki öğrencilerin en çok tercih ettiği ülkeler şöyle:

 *TÜİK verileri baz alınmıştır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder